HYRON oferuje spedycję oraz transport morski kontenerów (FCL) i drobnicy (LCL) pomiędzy Polską a dowolnym portem morskim świata.
Transport morski kontenerów oraz drobnicy
Zapewniamy transport morski kontenerów oraz drobnicy z/do USA, Kanady, Chin, Indii, Japonii, Tajwaniu, Pakistanu, Australii i innych krajów świata.
Naszą ofertę budujemy przy współpracy jak z wiodącymi armatorami: MAERSK, MSC, Hapag Lloyd, CMA CGM, ONE LINE, COSCO, OOCL, EVERGREEN, YANG MING, HMM tak i z mniejszymi przewoźnikami morskimi oferującymi dość konkurencyjny fracht na transport morski kontenerowy.
Obsługa spedycyjno-portowa na morskich terminalach kontenerowych Trójmiasta:
- BALTIC HUB - port zlokalizowany w Gdansku;
- GCT - port zlokalizowany w Gdyni;
- BCT - port zlokalizowany w Gdyni.
Magazyn celny
Naszym Klientom oferujemy usługę spedycji portowej oraz magazynu celnego dla ładunków eksportowych, importowych i tranzytowych.
Przeładunek, konsolidacja i magazynowanie towarów odbywa się na magazynie zlokalizowanym w Gdańsku. Magazyn celny zlokalizowany jest na nabrzeżu portowym, co umożliwia bezpośrednią obsługę małych statków towarowych.
Zapewniamy transport morski dla:
- ładunków neutralnych;
- ładunków wymagające określonej wilgoci oraz temperatury;
- ładunków weterynaryjnych;
- materiałów niebezpiecznych (ADR / IMO);
- ładunków ponadnormatywnych.
Nasza oferta obsługi spedycyjnej zawiera także obsługę celną oraz transport ładunku od / do drzwi Klienta.
Wymiary kotenerów morskich
Rodzaj kontenera | Wewnątrz (cm) | Drzwi (cm) | Tara | Ładowność | Kubatura | |||
Długość | Szerokość | Wysokość | Szerokość | Wysokość | ||||
20'DV (Standard) | 590 | 235 | 239 | 234 | 229 | 2 350 | 28 130 | 33 |
40'DV (Standard) | 1 203 | 235 | 239 | 234 | 229 | 3 750 | 28 750 | 67 |
40'HC (Standard High Cube) | 1 203 | 235 | 270 | 234 | 259 | 3 900 | 28 600 | 76 |
45'HC (Standard High Cube) | 1 355 | 235 | 270 | 234 | 259 | 4 800 | 27 700 | 86 |
Rodzaj kontenera | Wewnątrz (cm) | Drzwi (cm) | Dach | Tara | Ładowność | Kubatura | ||||
Długość | Szerokość | Wysokość | Szerokość | Wysokość | Szerokość | Długość | ||||
20'OT (Open Top) | 590 | 235 | 240 | 233 | 228 | 222 | 533 | 2 450 | 30 050 | 33 |
20'OTHC (Open Top High Cube) | 589 | 235 | 264 | 233 | 258 | 222 | 539 | 2 510 | 27 970 | 37 |
40'OT (Open Top) | 1 203 | 235 | 234 | 234 | 227 | 223 | 1 155 | 4 050 | 28 450 | 67 |
40'OTHC (Open Top High Cube) | 1 203 | 235 | 264 | 235 | 257 | 219 | 1 155 | 4 250 | 28 250 | 75 |
Rodzaj kontenera | Wewnątrz (cm) | Tara | Ładowność | ||
Długość | Szerokość | Wysokość | |||
20'FR (Flat Rack) | 564 | 243 | 223 | 2 900 | 42 100 |
40'HCFR (Flat Rack High Cube) | 1 165 | 234 | 226 | 5 900 | 49 100 |
Rodzaj kontenera | Wewnątrz (cm) | Drzwi (cm) | Tara | Ładowność | Kubatura | |||
Długość | Szerokość | Wysokość | Szerokość | Wysokość | ||||
20'RF (Reefer) | 545 | 228 | 216 | 229 | 226 | 2 860 | 29 140 | 28 |
40'HCRF (Reefer High Cube) | 1 160 | 229 | 242 | 229 | 255 | 4 420 | 29 580 | 68 |
Standard
Kontenery STANDARD również określane mianem UNIVERSALNE są kontenerami ogólnego przeznaczenia. W transporcie morskim są wykorzystywan do przewozu ładunków drobnicowych. W środku kontener posiada zamontowane, na ścianach oraz podłodze, uchwyty do mocowania ładunku.
Open Top
Kontenery OPEN TOP w transporcie morskim są przeznaczone do przewozu ładunków, które ze względu na ich parametry nie można załadować do kontenerów uniwersalnych. OPEN TOP posiada wodoodporną plandekę z mozliwością nałożenia zamknięcia celnego
Flatrack
Kontenery FLATRACK w transporcie morskim są przeznaczone do przewozu ładunków, które ze względu na ich parametry nie można załadować do kontenerówd STANDARD lub OPEN TOP. Ściany kontenerów FLATRACK są składane do wewnątrz. Kontener tego typu nie własnej plandeki.
Reefer
Kontenery chłodnicze typu REEFER w transporcie morskim używane są do przewozu ładunków wymagających temperatury kontrolowanej. One automatycznie utrzymują temperaturę w zakresie od -25°C do +25°C. Są wyposażone w agregat chłodniczy, podłączony do zasilania elektrycznego.
KONTENER
Pierwszy kontener transportowy powstał w 1914 roku. Podczas I wojny światowej, był wykorzystywany do transportowania różnego rodzaju przedmiotów i bagaży, głównie za pomocą kolei.
DŻWIG PORTOWY
Dźwig portowy w ciągu godziny może załadować lub rozładować blisko 40 kontenerów. Powinien on pracować szybko, gdzyż to wpływa na wysokoć kosztów za cumowanie statku w porcie.
NAJWIEKSZE PORTY ŚWIATA
7 chińskich portów wchodza do grona 10 największych portów na świecie. Ranking wygląda następująco: Szanghaj, Singapur, Ningbo, Shenzen, Qingdao, Guangzhou Busan, Tianjin, Jebel Ali oraz Hongkong.
Słownik spedytora morskiego
MBL oraz HBL
MBL (Master Bill of Lading) to dokument wystawiany przez armatora (przewoźnika morskiego) lub jego Agenta. W nim są określone dane Nadawcy, Odbiorcy oraz szczegóły ładunku. Konosament służy dowodem zawarcia umowy przewozu.
HBL (House Bill of Lading) to dokument wystawiany przez NVOCC (Non Vessel Operation Common Carrier) - operatora logistycznego. W nim też określane są dane Nadawcy, Odbiorcy oraz szczegóły ładunku.
Jak i MBL tak i HBL służą dowodem zawarcia umowy przewozu, w związku z czym, warto pamiętać, że w przypadku zagubienia oryginałów konosamentów, armator / spedytor wstrzyma wydanie towaru lub kontenera do momentu dostarczenia oryginałów.
SWB lub TLRX
SeaWayBill - w skrócie SWB (Express Bill of Lading). Jest to konosament, który figuruje w wersji elektronicznej (nie jest drukowany). Stosuje się go wtedy gdy Załadowca ma pełne zaufanie do Odbiorcy lub wszystkie należności za towar zostały uregulowane przed jego wysyłkę, w tej sytuacji można wystawić SeaWayBill lub Express Bill of Lading.
Telex Release - zamiast przesyłać oryginały konosamentów do Odbiorcy, Nadawca zwraca komplet oryginałów do armatora / spedytora, który na tej podstawie wydaje dyspozycje Telex Release, która oznacza że w miejscu przeznaczenia kontener lub towar można wydać dla Odbiorcy.
Utrata konosamentu
Konosament morski jest wystawiany w kilku ponumerowanych egzemplarzach, znajdziemy tam 3 oryginały, podpisane słowom ORIGINAL oraz ponumerowane kolejno 1/3, 2/3/ i 3/3 wraz z podpisaną słowem COPY dowolną liczbą kopii. Konosament morski jest papierem wartościowym i w razie jego utraty armator lub spedytor wstrzyma wydanie kontenera lub towaru aż do momentu dostarczenia oryginałów konosamentu.W przypadku braków oryginałów konosamentów armator będzie wymagał przedstawienia zabezpieczenia lub długotrwałej gwarancji bankowej w celu wydania kontenera lub towaru dla Odbiorcy bez prezentacji z jego strony oryginałów konosamentu.
Demurrage i Detention
W obrocie kontenerowym, Armator przewidział okres wolny od opłat za demurrage oraz detention. W tym czasie, przewoźnik nie nalicza żadnych dodatkowych opłat za użytkowanie kontenera, tym samym dając Odbiorcy czas na zorganizowanie transportu, wyładunek towaru i zwrot pustego kontenera, w miejsce, które zostało wyznaczone przez Armatora.
Demurrage nalicza się w momencie, gdy odbiorca nie podjął kontenera z portu w określonym, wolnym od opłat, terminie.
Detention nalicza się w momencie, kiedy odbiorca odebrał kontener ale jeszcze nie zwrócił go z powrotem we wskazane przez armatora miejsce w wyznaczonym, wolnym od opłat, terminie.